نوشته شده توسط : سورن

در واقع کلمه PLC از عبارت Programmable Logic Controller گرفته شده است و معنای لغوی آن Programmable Logic Controller است. ریچارد مورلی که پدر PLC نامیده می شود، موفق به ساخت PLC شد.

منبع

در واقع می توان گفت که تعدادی سخت افزار و نرم افزار در کنار هم قرار گرفته اند تا فرآیند کنترل را تسهیل کنند. شرایط خاص ارائه شده توسط PLC ها باعث می شود که آنها به طور گسترده در کنترل فرآیندهای مکانیکی یا صنعتی از جمله خطوط تولید کارخانه و طراحی BMS استفاده شوند.

در واقع رله ها در انواع مختلفی در صنعت استفاده می شوند. با مقایسه این رله های قابل برنامه ریزی متوجه می شوید که همگی از نظر سیم کشی و اتصالات شبیه هم هستند و فقط از نظر برنامه ها و روش های برنامه نویسی با هم تفاوت دارند.

این نوع کنترل کننده اغلب در صنعت استفاده می شود. داشتن PLC برای استفاده در محیط های صنعتی خشن کاملا ضروری است. PLC ها را می توان بر اساس اندازه، مقدار ورودی، حافظه و غیره به انواع مختلفی تقسیم کرد.

شکل متمایز کامپیوتر برای استفاده در سیستم های کنترل صنعتی طراحی شده است.

PLC دارای ساختار قوی و قابلیت های عملیاتی منحصر به فرد، از جمله کنترل مداوم، برنامه نویسی آسان، تایمر و شمارنده، قابلیت های کنترل قابل اعتماد و دستگاه های با کاربری آسان است.

PLC های صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که بسیار مقاوم هستند، به همین دلیل است که می توانند در محیط های سخت صنعتی مانند دماهای بسیار بالا و پایین، ارتعاشات قوی، رطوبت و نویزهای الکتریکی مقاومت کنند.
دلیل پیدایش PLC ها چیست؟
در سال های گذشته در فضاهای صنعتی کارخانجات و کارخانجات به جای PLC از مدارهای کنترل رله استفاده می شد، اما در حال حاضر این روش از بین رفته است، زیرا افزایش تعداد رله ها ارتباط مستقیمی با پیچیدگی کار دارد و این امر باعث ایجاد هزینه های زیادی شده است.

همچنین اگر مشکلی در عملکرد مدارهای کنترل رله وجود داشت و نیاز به تغییر منطق کنترل سیستم بود، زمان زیادی می برد و بسیار مشکل بود. برای رفع این مشکلات ناشی از مدارهای کنترل رله، PLC ها وارد میدان شده اند. قابلیت های PLC ها با گذشت زمان افزایش یافته است و می توان به قابلیت هایی مانند سیگنال های آنالوگ، شبکه های مختلف، انجام محاسبات دشوار و پیچیده و ورودی های پرسرعت اشاره کرد.

PLC ها از قطعات الکترونیکی تشکیل شده اند و عدم سایش مکانیکی باعث دوام بیشتر آنها می شود.

PLCها نسبت به مدارهای رله هزینه کمتری دارند زیرا امکان حذف تایمرها، شمارنده ها و رله های کمکی از مدار و برنامه ریزی مجدد آنها در PLC وجود دارد.

در عملیات صنعتی، استفاده از PLCها نسبت به مدارهای رله هزینه کمتری دارد. عیب یابی، عیب یابی و برنامه نویسی و همچنین طراحی و اجرای مدارهای کنترلی سریعتر و آسانتر شده است. همچنین دقت و سرعت اجرای بالاتری دارد. PLC ها را می توان به انواع پنل های صنعتی و کنترل پنل ها متصل کرد.

انواع PLC
تولیدکنندگان متعددی در زمینه طراحی و ساخت PLC فعالیت دارند. PLC را می توان از نظر اندازه، حافظه، ورودی و خروجی و ... به دسته های مختلفی تقسیم کرد. از تولیدکنندگان معروف PLC می توان به زیمنس، تله مکانیک، امرون، ال جی، بوش، جنرال الکتریک، میتسوبیشی و غیره اشاره کرد. ما هستیم.

PLC ها از نظر سخت افزاری به دو دسته PLC های تک تکه و PLC های قابل ارتقا تقسیم می شوند. PLC های یک تکه دارای پردازنده و تعداد محدودی ورودی، خروجی و اتصال هستند که از سیستم جدا نیستند و برای افزایش تعداد ورودی و خروجی نیاز به کارت های مخصوص دارند. PLC های قابل ارتقا فقط به پردازنده متصل است و به راحتی می توان ورودی ها و خروجی ها را به آن متصل کرد




:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1402 |
نوشته شده توسط : سورن

شیرینی های ایرانی و سوغاتی های ایرانی از بهترین و لذیذترین سوغاتی های دنیا است که آوازه ی آن ها به همه جا کشیده شده است. در مطلب بهترین شیرینی های ایرانی برای شما تمام آن ها را معرفی کرده ایم.

در ادامه ی این مطلب می خواهیم طرز تهیه یکی از شیرینی های خوشمزه ایرانی را به شما آموزش دهیم تا خودتان در منزل آن را تهیه کنیدو از آن لذت ببرید.

پس در ادامه ی این مطلب از مجله آشپزی شادیما با ما همراه باشید تا طرز تهیه باسلوق اصیل را یاد بگیرید.


مواد لازم تهیه باسلوق گردویی

نشاسته 2 لیوان
شکر 2 لیوان
وانیل 1 قاشق چای خوری
گلاب ½ لیوان
آب ³⁄² لیوان
پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
مغز گردو 1 پیمانه
پودر نارگیل 1 لیوان

طرز تهیه باسلوق مجلسی با ژلاتین

 

توجه کنید که درست کردن باسلوق بسیار کار راحتی است و رعایت اصول در بهتر شدن نتیجه ی کار شما تاثیر گذار خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 |
نوشته شده توسط : سورن

رنگ آمیزی جدول های خیابان، رنگ جدول های خیابان بر اساس سلیقه و رنگ بندی محیط اطراف خیابان و مقدار بودجه مورد نظر انجام می شود.

رنگ آمیزی جدول کنار خیابان با رنگ محصوص جدول بتنی، رنگ اکریلیک با امکان تنفس پذیری برای بتن.

با چسبندگی زیاد به سطوح بتنی. قابل شستشو، بدون نیاز به تینر. حلال در آب. رنگ بندی جدول خیابان.

استاندارد رنگ جدول خیابان، استاندارد خاصی ندارد تنها نوع رنگ جدول خیابان، رنگ بندی و سلیقه و بودجه ای که باید هزینه شود مد نظر است.

 

رنگ آمیزی ممکن است دستی انجام شود و یا با دستگاه رنگ جدول خیابان که انواع مختلفی دارد که به صورت خودکار و نیمه خودکار هستند.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 |
نوشته شده توسط : سورن

شاپرک اطلس (نام علمی: Attacus atlas) گونه‌ای شاپرک بزرگ است که در مناطق گرمسیری جنگلی آسیای جنوب شرقی به ویژه مجمع‌الجزایر مالایی زندگی می‌کند. شاپرک اطلس نخستین مرتبه توسط کارل لینه در دهمین نسخه از کتاب وی تحت عنوان سیسْتما ناتورا توصیف شد. شاپرک اطلس با پهنای بال ۲۴ سانتیمتر (۹٫۴ اینچ) بزرگ‌ترین پروانه‌سان کره زمین به‌شمار می‌رود.

همانند اکثر پروانه‌سانان، ماده‌ها به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از نرها هستند و این در حالی است که نرها، شاخک‌های پهن‌تر و عریض‌تری دارند. بدن این شاپرک در مقایسه با بال‌ها به شکل نامتناسبی کوچک است. در قسمت‌های بالایی، به رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز است. قسمت زیرین بال‌ها طیف‌های کم‌رنگ‌تری را نشان می‌دهد. امتداد برجستهٔ نوک بال‌های این شاپرک به گونه‌ای شبیه سر مار است، این شباهت همراه با حرکت بال‌ها در هنگام مقابله پروانه با شکارچیان به عنوان گونه‌ای ترفند تدافعی غافلگیرانه عمل می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 |
نوشته شده توسط : سورن
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 |

صفحه قبل 1 صفحه بعد